Keliuose knibžda trikojų, greičio matuoklių bei nežymėtų policijos automobilių. Ką jau bekalbėti apie kitus eismo dalyvius ir jų atliekamus manevrus. Sekundei prarastas akylumas gali skaudžiai kainuoti. Mes kalbame ne tik apie pinigus. Svarbu įvertinti ir autoįvykių metu patiriamą stresą.
Mūsų klientai, norėdami apsisaugoti nuo nemalonių situacijų kelyje, dažnai klausia: koks registratorius yra geriausias vaizdo registratorius? Šiandien esame pasiruošę išsamiai į jį atsakyti. Taip pat šiame gide trumpai aptarsime populiariausius mūsų parduotuvės registratorių modelius, pakalbėsime apie radarų detektorius, hibridus, trikojus ir kitas transporto priemonių vairuotojams svarbias aktualijas.
Nieko nelaukdami, aptarsime vaizdo registratorių galimybes.
Geriausias video registratorius: į ką atkreipti dėmesį renkantis
Apžvalgos kampas. Kuo matymo kampas bus platesnis, tuo didesnį plotą jis nufilmuos. Mūsų specialistai rekomenduoja rinktis registratorių, kurių matymo kampas būtų bent 120–140 laipsnių. Toks vaizdo registratorius užfiksuos ne tik važiuojamąją kelio dalį, bet ir kelkraštį bei ženklus.
Jei gamintojas rašo, kad vaizdo registratoriaus apžvalgos kampas siekia 170 laipsnių – neskubėkite pirkti. Dažnai tai būna nepagrįsta vilionė – didėjant apžvalgos kampui vaizdas įraše pasidaro sferinis, t. y. „išplaukęs“.
Vaizdo raiška. Kaip reaguotumėte, jei pasakytume, kad įrašo kokybė turi įtakos išaiškinant už eismo įvykį atsakingus asmenis? Tokių situacijų pasitaiko. Paprastai Full HD vaizdo kokybę turintys prietaisai gana aiškiai užfiksuoja situacijas, įvykusias naktį arba lietui pliaupiant, bei automobilių valstybinius numerius.
Būtent dėl to rekomenduojame rinktis Full HD arba aukštesnę filmavimo kokybę. Verta žinoti, kad vaizdo įrašo kokybei įtaką daro ne tik pikselių kiekis (kuo yra linkę pasigirti pigesni gamintojai), bet ir matricos tipas, jautrumas, vaizdo procesorius bei optinių lęšių sistema. Pavyzdžiui, „Neoline“ naudoja šešis lęšius (kaip ir brangiuose mobiliuosiuose telefonuose), „Ambarella“ procesorių ir „Sony Exmor“ matricą.
Atmintis.Mūsų specialistai rekomenduoja įsigyti 128 GB atminties kortelę, tačiau ne visi įrenginiai tokias palaiko. Pavyzdžiui, didesnės talpos nei 128 GB atminties kortelių nepalaiko „Neoline“ įrenginiai.
Jei rinksitės Full HD raiška filmuojantį vaizdo registratorių, žinokite, kad toks vienos valandos vaizdo įrašas užims apie 8 GB vietos kortelėje. Be to, dauguma registratorių kortelės atmintį dalija į tris dalis:
1) Įrašas važiavimo metu.
2) Įrašas stovėjimo metu.
3) „Įvykiai“ – iš tokio aplanko vaizdo įrašus trina ne vaizdo registratorius, o pats vairuotojas.
Filmavimas stovėjimo metu. Kiekvienas vartotojas tikrai norėtų, kad automobilyje esantis registratorius filmuotų ir automobiliui stovint. Tai puiki prevencija nuo ilgapirščių ar nesąžiningų vairuotojų, kurie galimai apgadinę jūsų transporto priemonę pasišalina.
Nedažnas registratorius gali pasigirti šia normaliai veikiančia funkcija dėl kelių priežasčių:
- Registratorius turi neiškrauti akumuliatoriaus, dėl to privalo mokėti sekti įtampą bei atsijungti, kai automobilio akumuliatorius pasiekia, pavyzdžiui, 11,8 V įtampą.
- Kad vaizdo įrašas neišsitrintų, kol jūs grįšit, registratorius turi mokėti pradėti įrašinėti vaizdą keliais atvejais. Kai atsiranda judantis daiktas objektyvo akiratyje arba jei kažkas trinkteli į jūsų automobilį. Su šia užduotimi geriausiai susitvarko dviejų kanalų vaizdo registratorius „Neoline G-tech X53“ bei hibridinis registratorius „Xcop 9100S“.
Dviejų kanalų profesionalus „Neoline G-tech X53“ vaizdo registratorius su WiFi sąsaja
CLP filtras. Šis priedas vaizdo įraše padeda išvengti įvairių atspindžių nuo priekinio stiklo ar saulės blyksnių.
Kadrų skaičius per sekundę. Kuo šis skaičius didesnis – tuo vaizdas bus tolygesnis, bet tuo pačiu užims daugiau vietos įraše.
GPS antena. Vaizdo registratoriai su GPS antena įraše rodo registratoriaus buvimo vietą bei važiavimo greitį filmavimo metu. Taip pat gali aptikti vidutinio greičio ruožus bei stacionarius greičio matuoklius (jei yra integruota GPS duomenų bazė apie greičio matuoklius). „Neoline“ produktų GPS duomenų bazė yra nuolat prižiūrima bei naujinama. Tai leidžia „Neoline“ registratoriams būti pranašiausiais rinkoje.
Galinė kamera. Ją galima panaudoti keliais būdais. Pirmu atveju, ji vaizdą leidžia filmuoti tiek transporto priemonės priekyje, tiek gale. Tuomet galinė kamera praverčia parkuojant automobilį stovėjimo aikštelėse.
Antrasis būdas: vaizdą galima filmuoti tiek automobilio priekyje, tiek salone. Pastarasis funkcionalumas praverčia tiems, kurie yra susidūrę su automobilio salonuose įsitaisiusių prietaisų vagystėmis.
Judesių jutiklis. Kad jau prakalbome apie ilgapirščius, verta paminėti judesio daviklį. Šis jutiklis reaguoja į jutiklio aprėpties zonoje atsiradusį judesį ir automatiškai pradeda įrašinėti vaizdą. Tokiu būdu be jokių pastangų turėsite nusikalstamos veiklos vaizdo įrašą.
Kompaktiškas vaizdo registratorius „Neoline Wide S31“ su saulės atspindžių slopinimo filtru
Beje, norintiems apsisaugoti nuo vagysčių, rekomenduojame rinktis kompaktiškų matmenų, mažiau pastebimą registratorių. Pavyzdžiui, „Neoline Wide S31“. Savo kainos kategorijoje šis prietaisas yra vienas pelningiausių rinkoje. Ne veltui apie jį palankiai kalba ir mūsų klientai.
Autogarsas.lt klientų atsiliepimai apie „Neoline Wide S31“ vaizdo registratorių
Patogus naudojimas. Dažnas vaizdo registratorius turi automatinio įsijungimo bei išsijungimo funkciją. Kuo ji naudinga? Būna, kad vairuotojai pamiršta registratorių įsijungti. Jei registratorius įsijungs vos automobiliui pajudėjus iš vietos, o išsijungs varikliui užgesus – nebereikės sukti galvos. Taip pat šis funkcionalumas taupo atminties kortelės vietą.
Integruotas ekranas. Taip, šis privalumas iš pradžių gali pasirodyti menkniekis. Tačiau praktika kalba, kad integruotas ekranas eismo įvykio metu leidžia greitai išspręsti susiklosčiusią situaciją.
Naktinis režimas. Jei nemažai laiko kelyje praleidžiate tamsiuoju paros metu, verta rinktis vaizdo registratorių su šia funkcija.
Hibridai: du viename. Tai vaizdo registratorius ir radarų detektorius viename prietaise. Radarai, naudodamiesi šviesiniu ir garsiniu signalais, kelyje aptinka greičio matuoklius. Tokie antiradarai leidžia išvengti nusižengimo – tereikia per trumpą laiko tarpą greitį sumažinti iki leistino.
Vienas populiariausių hibridinių įrenginių mūsų parduotuvėje yra „Neoline X-COP 9100S“. Apie „Neoline“ produkciją poros žodžių nepakaks, tad papasakosime kiek plačiau.
Hibridinis vaizdo registratorius „Neoline X-COP 9100S“
Kodėl neslepiame susižavėjimo „Neoline“ produkcija?
Išbaigti „Neoline“ produktai Lietuvos rinkoje atsirado dar 2016-aisiais metais. Jie turi visus reikiamus Europos sertifikatus, pilną techninį palaikymą, o visi produktai yra gaminami ne kur kitur kaip Pietų Korėjoje. Taip pat kompanija visai produkcijai suteikia dviejų metų garantiją.
„Neoline“ asortimentą sudaro: vaizdo registratoriai, radarų detektoriai (antiradarai), hibridiniai vaizdo registratoriai, įtampos keitikliai bei aktyvaus krovimo telefonų laikikliai. Jau minėjome, kad hibridiniai įrenginiai susilaukė didžiausio dėmesio. Tokių produktų kurį laiką nepagamino nei vienas kitas gamintojas. Kuo jie ypatingi? Trumpai aptarsime vieną populiariausių hibridų mūsų klientų tarpe.
„Neoline X-COP 9100S“ praneša apie nežymėtuosius automobilius bei kitus radarus. Šis hibridas blokuoja klaidingus signalus. Beje, Z tipo filtras nuo kitų skiriasi tuo, kad neblokuoja tikrų policijos radarų.
Negana to, šis vaizdo registratorius-hibridas turi itin jautrų EXD Plus vidinį modulį. Jis iš maksimalaus atstumo aptinka K ir Ka diapozonuose esančius bei „į nugarą šaudančius“ radarus.
Ką reikia žinoti apie trikojus?
Kitas labai aktualus klientų užduodamas klausimas: kaip apsisaugoti nuo trikojo? Jei trumpai, apsisaugoti visu šimtu procentų nėra kaip.
Reikia suprasti, kad esami „trikojai“ yra lazeriniai matuokliai. Jei radaras yra sufokusuotas išilgai kelio, detektoriui juos yra realu užfiksuoti ir už 400–700 metrų. Tačiau jei „Poliscan“ tipo lazerinis radaras yra sufokusuotas kiek protingiau, t. y. skersai kelio ar į galinę transporto priemonės dalį – tuomet detektorius suveiks per vėlai arba visai nesuveiks.
Kitais žodžiais tariant, dažniausiai antiradarai apie trikojį kelyje praneša per vėlai, o apie galinį radarą gali išvis nepranešti.
Nežymėti kelių policijos automobiliai: ar galima aptikti?
Kitas dažnai užduodamas klausimas: kaip apsisaugoti nuo nežymėtų automobilių, kuriais patruliuoja policijos pareigūnai?
Jei trumpai, šiai dienai nežymėti automobiliai Lietuvoje daugiausiai naudoja radijobangius „Ka“ diapozone veikiančius radarus. Tai leidžia juos aptikti iš pakankamai toli, kartais net dviejų kilometrų atstumu. Tačiau reikia nepamiršti, kad yra galimas radaro įjungimas prieš pat matavimą – tokiais atvejais detektoriai ne visu šimtu procentų gali apsaugoti nuo nežymėtų automobilių.
Plačiau aptarkime nežymėtų kelių policijos automobilių radarus. Jie gali būti keturių tipų. Deja, bet visų jų antiradarai aptikti negali.
Pirmasis tipas – fotoradaras. Šis radaras yra mobilus ir, kaip pavadinimas sufleruoja, dažniausiai tik fotografuoja. Jie fotografuoja stovėdami, tad su patikimu antiradaru juos turėtumėte aptikti iš saugaus atstumo.
Antrasis tipas – integruotas rankinis radaras. Tokie radarai apytiksliai per 0,3–3 sekundės automobilio greitį pamatuoja visomis kryptimis (tiek važiuojant, tiek stovint). Antiradas gali jį aptikti, bet vėlgi – svarbu yra įsigyti kokybišką produktą.
Kai kurie nežymėti kelių policijos automobiliai neturi radaro. Vietoje jo jie turi kamerą, sujungtą su spidometru (vadinamasis Trip-Track). Šis tipas pasižymi tuo, jog matuoja ne momentinį, o vidutinį greitį (nuo taško A iki B). Toks automobilis dažniausiai seka iš galo. Įranga yra palyginti netiksli, tad siekdami tikslesnių duomenų, pareigūnai greitį matuoja ilgesnį laiko tarpą (bent 15–30 sekundžių). Deja, bet radarų detektorius šio tipo nežymėtųjų automobilių neaptinka. Vienintelis būdas apsisaugoti yra sumažinti greitį, jei pastebite, kad už jūsų kurį laiką važiuoja tas pats automobilis.
Ketvirtasis greičio matavimo būdas – rankinis lazerinis matuoklis. Jis turi kamerą, tad gali nuskaityti valstybinius numerius, pamatuoti greitį, atstumą, o pažeidimą išsaugo atmintyje. Beje, ne visi pažeidėjai yra sustabdomi. Dažnai jie gauna laišką.
Taigi šiais laikais egzistuoja nemažai patikimų prietaisų, leidžiančių saugiau jaustis kelyje. Kita vertus, įsitikinome, kad kai kuriais atvejais visu šimtu procentų jie nėra efektyvūs. Tačiau kas žino, ką mums ruošia „Neoline“ ir kitos savo vardą pateisinusios technologijų kompanijos. Žinome, kad naujos technologijos į rinką įsiveržia garsiai ir netikėtai. Apie jas mūsų klientai sužinos pirmieji.
Beje, mums įdomu, kokį vaizdo registratorių ar hibridą jūs vis dėlto pasirinkote įsigyti? Parašykite komentaruose.