Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu yra sumontuoti 25 sektoriniai greičio matuokliai. Vairuotojai, viršiję leistiną greitį ruožuose, kuriuose sumontuotos minėtos sistemos, sulauks baudų. Pažeidimo protokolas bus siunčiamas tokia pat tvarka, kaip ir užregistravus greičio viršijimą stacionariu greičio matuokliu. Prieš įvažiuojant į kiekvieną greičio kontrolės ruožą, vairuotojus įspės specialūs kelio ženklai, informuojantys apie greičio matuoklius ir ruožo, kuriame matuojamas greitis, ilgį.
Be pirminio tikslo – matuoti vidutinį transporto priemonės greitį, ateityje bus galima tikrinti, ar automobilis yra draustas, ar atlikta jo techninė apžiūra ir ar nėra ieškomas kitose valstybėse. Taip pat planuojama, kad sistema leis patikrinti, ar transporto priemonių vairuotojai sumokėjo kelių mokesčius.
Lietuvos automobilių kelių direkcija atkreipia dėmesį, kad greičio palaikymo sistemos tikslas nėra bausti, svarbiausia – užtikrinti eismo saugumą, bei skatinti vairuotojus važiuoti leistinu greičiu, nes greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo.
Kaip tai veikia
Sektoriniai greičio matuokliai fotografuoja automobilį įvažiuojant į ruožą bei išvažiuojant iš jo. Greičio matuokliai turi po dvi kameras, bei du laikrodžius.
Kiekviena sistema turi po dvi kameras. Viena atpažįsta numerius, o kita fiksuoja bendrą vaizdą. Be to, dėl papildomo apšvietimo, jos puikiai identifikuoja numerius tamsoje. Du autonominiai laikrodžiai greičio matavimo sistemai reikalingi tam, kad ji būtu itin tiksli – nes pagal nustatytą įvažiavimo į matavimo zoną ir išvažiavimo iš jos laiką apskaičiuojamas vidutinis greitis.
Pastaba:
Nei vienas nenorime būti nubaustas pinigine bauda ar vairuotojo pažymėjimo atėmimu.
Įmonė “Autogarsas” jums siūlo prevencinę priemonę.
Tai “Neoline” gamintojo hibridiniai vaizdo registratoriai-radarų detektoriai, juos rasite čia.